Menü
Fejezd ki szimpátiádat!

Ha úgy gondolod, hasznos amit csinálunk, tedd ki az alábbiak közül valamelyik táblát az oldaladra:

Fő-főszerkesztő blogja: DailyDoseOfGreenTea.GP


Hangulatiság

Minden oldalnak már a témájától kezdődően megvan a maga alaphangulata. Nekünk, designereknek és honlaptulajdonosoknak az a feladatunk, hogy az oldalunk kinézetével és a tartalom nyelvezetével, megfogalmazásával is ezt hangsúlyozzuk.

Lássuk példákkal:

Vegyük például ezt a honlapot. Témájától fogva alapvetően megvan benne a lázadás: a lázadás a cliché, a tucat ellen. A fejléc is ezt hivatott megerősíteni az elefánttal, aki a többi elefánttal ellentétben az egyedi felé veszi az irányt, és a piros kendője által is kitűnik a többi közül. Szinte halljuk az elefánt gondolatait, ahogy morog magában, és elítéli a többieket, haljuk ahogy mormogja, hogy még csak azért sem tart velük. Nem és nem... Szinte toporzékol.

Nézzük a következőt:

Ez egy pizzéria honlapja. Ugye alapból elképzelünk egy barátságos kis helyet, családokkal, pizzaillattal a levegőben. Egy nagy képből áll az egész, de szinte érezzük a sülő pizza illatát a levegőben, érezzük a bazsalikom és a chili ízét a szánkban. Látjuk magunk előtt a falra függesztett kis fekete táblát, amin írja a napi ajánlatot, elképzeljük, hogy záráskor a helyes, kékszemű pincérlányka egy kis mosogatószivaccsal letöröli azt a táblát, és a krétával, gyöngybetűkkel ráírja a másnapi ajánlatot.

Vagy vegyük csak ezt: Egy hipster ruhatervező-duó oldala. Már alapól magunk elé képzelünk valami hipster ruhát, baglyokkal, vagy szarvasfejekkel, benyomjuk képzeletben az indie zenét, és lazulunk. Ezt az érzetet kelti bennünk a design is. :) Főleg ugye a pasztel színekkel, amiket használ, hiszen a hipszterre eléggé jellemző a pasztel színvilág.

Nemtudom ti hogy vagytok vele, de nekem a virágüzletekről mindig az jut eszembe, hogy ahogy elmegyek előttük, általában az ajtó előtt a járdán van egy kis tábla, amin krétával írja, hogy  " A tulipán ma csak 300 Ft. / Szál" és érzem, ahogy a sokféle virágillat szinte bódítóan árad ki az ajtón :) Talán ezért is nagy kedvencem ez a következő design, ami a maga egyszerűségében gyönyörű.

A következőkben egy kávégyártó cég honlapjára esett a választásom. Ahogy a képről is láthatjátok, ez a kis cég tulajdonképpen egy családi vállalkozás, ami már négy generáció óta kávét termeszt, pörköl és forgalmaz. A szépia hatású kép a kávébabokkal a régi fekete-fehér képek világát idézi: Az olajzöld a nyers kávébab, a sötétbarna a pörkölt, aromás illatú kávé, és a krémszín... hmm... talán a szalvéta amit a kávéspoharad mellé tesznek :)

Tehát most, hogy pár példával érzékeltettük, hogy minden honlapnak megvan a maga alaphangulata, térjünk rá arra, hogy hogyan is érzékeltethetjük leginkább a honlapunk hangulatát a látogatóval. Nyilván arra nem tudjuk rávenni a gépünket, hogy most izzadság-szagot, vagy éppen süti-illatot termeljen, az sem túl jó megoldás, ha mondjuk ismétlésre tesszük a kutyaugatást, de hát akkor mit tehetünk? Képileg kell elérnünk a hatást! Képileg kell elérnünk, hogy a látogató agyában egy tévképzet keletkezzen. Pl. miért leszünk éhesek, ha egy olyan oldalt nézegetünk, ahol finom sütikről, meg gofriról vannak képek? Mert az elképzeljük, hogy milyen baromi finom is az, főleg ilyen hétfő délután, amikor a suliból fáradtan hazabattyogunk.